HIÁNYZÁS

A felvételi és mulasztási napló vezetése kötelező óvodai dokumentum, ahol a gyermekek jelenlétét, hiányzásait, igazolásait vezetheti. A napló a normatíva elszámoláshoz is használandó dokumentum.

Nyilvántartások vezetésének lehetőségei #

Az Ovped rendszerben 3+1 nyilvántartás, és azokból vezetett dokumentáció készítésére van lehetőség.

  • Hiányzás – a Felvételi és Mulasztási napló vezetésére
  • Étkezés – Étkezés nyilvántartás vezetésére
  • Óra – Napi ott töltött idő adminisztrációját segíti
  • Periódikus – hosszabb időtartam egyidejű adminisztrációja – csoportos, és egyéni szinten

A felvételi és mulasztási napló vezetése #

Weboldalról: #
  • Nyilvántartás menüpont alatt a Hiányzás nyilvántartásra egy éves naptár jelenik meg. Ki kell választani az adminisztrálandó napot, ráklikkelve megnyílik adminisztrációra. A csoportba járó gyermeke nevei a gyorsabb adminisztráció kedvéért automatikusan jelenlét jelöléssel jelennek meg.
    1. Amennyiben mindenki jelen volt, akkor legörgetve a gyermeklista alján a jobb alsó sarokban  – Mentés – erre mindenkinek a jelenlét miatt egy függőleges jelölés jelenik meg a mulasztási napló adminisztrált napjánál.
    1. Amennyiben valaki hiányzik, akkor klikk a gyerek neve melletti jobb oldali hiányzik oszlopba majd az oldal jobb alján – Mentés – erre a rendszer a már ismert jelöléseket alkalmazva vezeti a Mulasztási napló!
Applikáción keresztül: #
  • Az Óvodapedagógusoknak készült OVPED mobil applikáció használatával. Letölthető ovped applikáció néven a Play áruházból (android készülékre), vagy az Apple store-ból (Iphone-ra)
  • Az applikáció bal felső sarkában a menüt megnyitva, a Nyilvántartás menüpontra kattintva.
  • Az aktuális hét jelenik meg, ahol napot kiválasztva a gyermekek ikonra klikkelve jelennek meg a csoportba járó gyermekek, automatikusan jelenlétet mutatva, majd a hiányzókat jelölve az oldal alján mentéssel rögzül az adminisztráció. – mely természetesen a mulasztási naplóba is bejegyzésre kerül.

Jelölések:

  • I   = jelen volt
  • +  = igazolással hiányzott
  • = még igazolatlan a hiányzás

Javítás – törlés #

  • Amennyiben téves adminisztráció történt, akkor a hiányzás törölhető, módosítható az adott korábban már leadminisztrált nap újra nyitható a bejegyzés módosítható.
  • A kiválasztott nap bal alsó sarkában lévő törlés gomb használatával, vagy módosítást követően a mentéssel a rendszer automatikusan a módosítást végrehajtja, a nyilvántartásban módosítja.

A nyilvántartások megtekintése, letöltése, nyomtatása #

  • A mulasztási napló a csoportnapló menüponton belül a jobb felső sarokban Mulasztási napló néven nyitható meg, ahol gyermekenként is letölthető a dokumentum, vagy a jobb oldal alsó részén a mulasztási napló mentése ikonra klikkleve a csoport naplója egyben elkészítésre, ezzel mentésre felhasználásra kerül
  • A nyilvántartások az intézményi oldalról is megtekinthetőek, menthetőek.

Igazolások nyilvántartása, feltöltése #

A nyilvántartások menüpontot megnyitva Igazolás nyilvántartások alatt: tekinthetőek meg a gyermek;

  • Hiányzás nyilvántartás (igazolt/igazolatlan) havi áttekintésben,
  • Igazolás Feltöltés alatt a pedagógus számára is lehetőség van a szülőtől beérkezett igazolás feltöltésére
  • illetve a feltöltött Igazolások Megtekintésére van lehetőség – pl. ellenőrzéskor

Gyakori kérdések #

HIÁNYZÁS #

  • Ki vezetheti a hiányzások nyilvántartását?
    • A pedagógus is és az intézményi oldalról is vezethető a nyilvántartás.
    • A pedagógus csak csoportjának mulasztási naplóját látja, az intézményi összesítések, illetve a csoportok mulasztási naplói a vezetői felületről tekinthetőek meg, illetve állíthatóak össze egyesével.
  • Hol, és hogyan vezethető a hiányzások nyilvántartása?
    • Egyrészt a rendszeren, a webes számítógépes felületen – a nyilvántartások menüpontból indítva a használatot.
    • Másrészt az ovped applikáción keresztül, mely éppen a napi nyilvántartás támogatása érdekében került lefejlesztésre. Letölthető a play áruházból, illetve az apple strore-ból. 

    ovped név alatt kell az applikációra rákeresni, letölteni. A nyilvántartások mellett számos kényelmi funkciót tartalmaz, a tevékenységkeresőtől a tematikus tervek megtekintéséig.